Ultimate magazine theme for WordPress.

“OPASAN RUBIKON”: Više od 100 poslanika lobira protiv ponude UAE za posjedovanje The Telegrapha

0 0


FOTO: Bin Zayed (AFP)

Više od 100 britanskih parlamentaraca i bivših ministara u vladi izrazilo je odbijanje prijedloga Ujedinjenih Arapskih Emirata da preuzmu novine The Telegraph, nazvavši ga “opasnim Rubikonom”.

Fond RedBird IMI koji podržava UAE ima za cilj da preuzme The Telegraph otplatom dugova od oko 1,2 milijarde funti koje duguje porodica Barclay, koja kontrolira britanske novine, Lloyds banci. Ovo dolazi s namjerom da se zajmovi transformiraju u emiratski potpuni posjed The Telegrapha, čija se vrijednost procjenjuje na 600 miliona funti.

Poslanici koji kritiziraju prijedlog UAE pozvali su britanskog premijera Rishija Sunaka da podrži amandman kojim se parlamentu daje pravo veta na preuzimanje novinskih organizacija od strane stranih država.

„Ako strane vlade mogu kupiti velike novine i medijske organizacije, sloboda štampe ima potencijal da bude ozbiljno narušena“, rekli su poslanici u pismu upućenom Lucy Frazer, državnom sekretaru za kulturu, medije i sport.

Dodali su: “nijedna druga demokratija na svijetu nije dozvolila da medij bude pod kontrolom strane vlade. Ovo je opasan Rubikon koji ne bismo smjeli prijeći.”

Prijedlog zakona je predložila baronica Stowell, konzervativka, a ima za cilj da parlamentu Velike Britanije pruži više ovlašćenja po ovom pitanju. Ako prođe, o njemu će raspravljati poslanici u Donjem domu. Poslanici laburista trebalo bi da zauzmu stav o zakonu u srijedu.

Robert Jenrick, bivši ministar za stambena pitanja, predvodio je međustranački potez protiv rasprodaje UAE i rekao da je “slobodna štampa u Velikoj Britaniji kamen temeljac naše demokratije”.

„Iz mojih razgovora jasno je da postoji veoma široka međustranačka podrška u Donjem domu za amandman baronice Stowell. Pozivam vladu da to prihvati ili da ih prisili”, rekao je Jenrick.

‘Ne možete odvojiti šeika i državu’

Ranije je Alicia Kearns, konzervativna zastupnica, rekla da će kupovina, ako se završi, imati razoran utjecaj na uređivački kurs The Telegrapha.

“Ne možete odvojiti šeika i državu”, rekla je.

U junu ove godine, Lloyds Banking Group preuzela je kontrolu nad Telegraph Media Group nakon što porodica Barclay nije vratila dospjele kredite od oko 1,2 milijarde funti (1,5 milijardi dolara).

Lloyds je tada pokrenuo aukciju za prodaju poslovanja. Zainteresirani ponuđači bili su britanski News Ruperta Murdocha, milijarder hedž fondova i suvlasnik GB News Paul Marshall, navodi Financial Times.

RedBird IMI, zajedničko ulaganje između investicijskih grupa na čelu s bivšim šefom CNN-a Jeffom Zuckerom i potpredsjednikom UAE, šeikom Mansourom bin Zayedom Al Nahyanom, obećao je da će zaštititi uređivačku nezavisnost The Telegrapha i obećao da će zaljevska država biti samo pasivni investitor.

Ujedinjeni Arapski Emirati su rangirani na 145. mjestu u svijetu od 180 zemalja po slobodi štampe, zbog svog dosadašnjeg “sprečavanja uspjeha i lokalnih i stranih nezavisnih medija pronalaženjem i progonom oponenata”, navode Reporteri bez granica.

U intervjuu za Financial Times, Zucker je obećao vladi Velike Britanije da će garantirati nezavisnost novina i optužio suparničke ponuđače za “prljauv kampanju”.

Ali ovaj stav je napao više od 100 poslanika, od kojih su većina konzervativci. Među potpisnicima su i četiri poslanika laburista i jedan broj liberalnih demokrata.

Prijedlog UAE je također potaknuo Frazer da kaže da će zatražiti istragu o ponudi medijskog regulatora Ofcoma i Uprave za konkurenciju i tržišta (CMA). Ministar smatra da bi vlasništvo UAE nad The Telegraphom podrazumijevalo “razmatranje javnog interesa” i dovelo u pitanje “tačnu prezentaciju vijesti i slobodno izražavanje mišljenja”.

Izvještaj Ofcoma bi trebao biti poslan Frazeru 11. marta. Ona će tada moći zaustaviti dogovor, dok CMA završi istragu o potencijalnoj opasnosti investicije za britanske medije.

(TBT, MEE)



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.